co ubrać na siłownię

Jak przygotować się do ćwiczeń na siłowni?

Jeżeli chcesz wyrzeźbić sylwetkę, zrzucić kilka zbędnych kilogramów, kup karnet na siłownię i zacznij systematycznie ćwiczyć. Zanim przekroczysz próg siłowni, musisz pomyśleć o kilku rzeczach, wiedzieć od czego zacząć. Jak przygotować się do ćwiczeń na siłowni?

Od czego zacząć trening na siłowni?

Kiedy nadchodzi czas wielkich postanowień, często zaczynamy od poprawy naszej kondycji fizycznej. Siłownia to idealna koncepcja dla tych, który chcą poprawić formę i zrzucić zbędny balast codziennego stresu. Niezależnie od tego czy zależy Ci na spaleniu nadprogramowych kalorii, zwiększeniu wytrzymałości i wydolności, czy poprawie masy mięśniowej musisz wiedzieć, że trening na siłowni wymaga kilku przygotowań. Droga do fit and slim to długotrwały proces, który wymaga wysiłku.

Po pierwsze określ cel treningów i poziom swojej motywacji. Jeśli na coś chorujesz, a przy pomocy ćwiczeń zamierzasz pozbyć się nadwagi i wyrzeźbić ciało, skonsultuj się z lekarzem i dietetykiem. Poproś o pomoc trenera, który pomoże Ci stworzyć plan ćwiczeń dobranych do Twojej wytrzymałości i formy fizycznej.

Co ze sobą zabrać na siłownię?

Jeżeli kupiłaś już karnet na siłownię i wybierasz się na pierwsze zajęcia, zastanów się na tym, co założyć na trening. W sprzedaży znajdziesz specjalne kolekcje przeznaczone na fitness, w których będziesz czuła się modnie i atrakcyjnie. Pamiętaj, że ubiór na siłownię musi być wygodny, ważne aby odzież nie krępowała ruchów. O tym jak dobrać strój na siłownię dowiesz się z poradnika na e-szafa.pl, gdzie znajdziesz sporo przydatnych wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć przygodę ze sportem.

Kobiety najczęściej sięgają po leginsy i wygodny, dopasowany top. Jeżeli wolisz bawełnianą koszulkę i krótkie spodenki, śmiało sięgaj po taki zestaw. Nie zapominaj o dobrze dobranym sportowym staniku, który podtrzymuje biust. Niewłaściwie dobrany biustonosz może uprzykrzyć Ci ćwiczenia.

siłownia-jak się przygotować

Na siłowni zrezygnuj z trampek, potrzebujesz wygodnych butów z przewiewnego materiału i ze stabilną podeszwą. Pamiętaj, że stopa podczas treningu powinna być usztywniona, co zmniejsza ryzyko kontuzji. Koniecznie zabierz ze sobą wodę, która pomoże Ci utrzymać właściwy poziom nawodnienia organizmu. Do torby na siłownię spakuj też ręcznik, otrzesz nim pot i usiądziesz na nim na maszynach.

Trening na siłowni – jaka dieta?

Odpowiednio zbilansowana dieta wspiera wydolność organizmu, wspomaga regenerację mięśni i usprawnia przemianę materii. Jeżeli planujesz regularny fitness, uwzględnij zapotrzebowanie energetyczne swojego organizmu. Nie stosuj rygorystycznych diet, ponieważ w ten sposób wyrządzisz sobie szkodę i osłabisz ciało.

Ćwicząc na siłowni, jedz potrawy z właściwą porcją węglowodanów, błonnika i białka. Jedz pełnoziarniste produkty i żywność węglowodanową o niskim indeksie glikemicznym. Na talerz nakładaj warzywa, owoce, orzechy i nasiona. Regularny wysiłek na siłowni wymaga sporych dawek magnezu, potasu, witaminy C i witamin z grupy B.

Napisz komentarz