Gofry na śniadanie

Pomysły na zdrowe i wartościowe śniadanie dla dziecka

Kupione w sklepie płatki śniadaniowe, jogurty owocowe czy kremy orzechowe to niekoniecznie zdrowa propozycja na śniadanie dla dziecka. Takie produkty zawierają w sobie mnóstwo cukru, który po chwilowym pobudzeniu, powoduje znużenie. Co więc przygotować dla maluchów, aby w zdrowy i pożywny sposób rozpoczęły dzień? Mamy dla Was kilka propozycji.

  1. Kanapki
  2. Placuszki śniadaniowe
  3. Śniadaniowe muffiny
  4. Pieczona owsianka
  5. Budyń z kaszy jaglanej

1. Kanapki

Wydaję się Wam, że nie ma nudniejszej propozycji na śniadanie niż kanapki? W takim razie spójrzcie na nie trochę inaczej, bardziej kreatywnie. Kromka ze świeżego, pełnoziarnistego chleba, żółty ser o delikatnym smaku, oczy z rzodkiewki lub ogórka i uśmiech z kawałka pomidora. Czyż nie brzmi to o wiele ciekawiej? Przy okazji można też przemycić warzywa, których maluch na co dzień nie je. Bo kto by się oparł uśmiechniętej kanapce?

Wasze dzieci lubią opiekane kromki? Pewnie tak, któż ich nie lubi! Możecie do nich włożyć pesto z jarmużu, liście świeżego szpinaku, domową szynkę z indyka oraz dobrej jakości ser, aby sprawić, że maluchy od razu zaczną je pałaszować, nie pytając nawet, co jest w środku. Sprytne, prawda?

podobne:  Czego nie powinny jeść dzieci? Lista szkodliwych dla dziecka produktów, które uważane są za zdrowe

A jeśli macie gofrownicę, zacznijcie robić kanapki z gofrów! One nie zawsze muszą występować w słodkiej wersji, mogą być gofry jaglane, gryczane, owsiane, które zostaną podane jak zwykły chleb. To również wspaniały dodatek do jajecznicy.

2. Placuszki śniadaniowe

Dzieci kochają naleśniki, racuchy i placuszki. Pamiętajcie, że nie zawsze muszą mieć słodką postać – można przygotować warzywne placuszki, np. z marchewki, cukinii czy nawet z kalarepy! W zależności od przepisu, dodajcie do nich pełnoziarnistą mąkę, płatki owsiane lub otręby.

Myślicie, że to zajmuje zbyt wiele czasu? Nic bardziej mylnego! Ciasto na placuszki można przygotować dzień wcześniej, a rano tylko usmażyć. Co więcej, gdy przygotujecie większą porcję, starczy na dwa dni. To również świetna propozycja do szkoły.

3. Śniadaniowe muffiny

W weekend, gdy nie idziecie do pracy, możecie rano przygotować śniadaniowe muffiny. Do tego potrzebujecie specjalnej formy na babeczki lub papierowych/silikonowych kokilek. Jakich składników użyć? Takich, jakie akurat macie w lodówce – szynki, warzyw, sera.

trzy proste sposoby na śniadaniowe muffiny. W pierwszej wersji można przyszykować składniki, jakie mają się w niej znaleźć i zalać wszystko roztrzepanym jajkiem – wtedy powstanie klasyczna babeczka.

podobne:  Czego nie powinny jeść dzieci? Lista szkodliwych dla dziecka produktów, które uważane są za zdrowe

W kolejnych wersjach „formę” może stanowić tostowa kromka lub szynka. Natomiast wypełnienie stanowią warzywa, wędliny, sery i jajko.

4. Pieczona owsianka

Nie każde dziecko lubi bezkształtną, nieco śluzowatą w konsystencji owsiankę. A co się stanie, gdy się ją upiecze? Pokocha ją każdy maluch!

Pieczoną owsiankę przygotowuje się w bardzo podobny sposób do klasycznego – należy wymieszać płatki owsiane, mleko oraz „słodzidło” (miód, syrop klonowy, cukier czy ksylitol), po czym dodać do tego jajko oraz ulubione dodatki – świeże lub mrożone owoce, rodzynki, orzechy, przyprawy. Następnie całość należy wyłożyć do kokilek i piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 20-30 min.

Taka owsianka do złudzenia przypomina ciasteczka, a przy tym nie zawiera ani grama mąki.

5. Budyń z kaszy jaglanej

Kasza jaglana jest idealna na rozpoczęcie dnia – ma działanie rozgrzewające, odkwaszające, „odśluzowujące”. A do tego naprawdę syci na długo! Jak ją przemycić w śniadaniu? Najlepiej w postaci pysznego budyniu, któremu nikt się nie oprze.

Wystarczy ugotować kaszę jaglaną w mleku krowim lub roślinnym, dodać daktyli, miodu lub cukru oraz zmiksować na gładki krem. Jeśli przez blendowaniem dodacie ulubione przez dzieci owoce, stworzycie budyń o dowolnym smaku. Możecie go także ozdobić owocami z góry.

podobne:  Czego nie powinny jeść dzieci? Lista szkodliwych dla dziecka produktów, które uważane są za zdrowe

Aby pozbyć się gorzkiego smaku kaszy jaglanej należy ją chwilę podprażyć – wtedy uwolni orzechowy aromat. Potem nie przepłukujcie jej jednak pod zimną wodą – zalejcie ją wrzątkiem i ugotujcie. Dzięki temu zachowacie rozgrzewające właściwości kaszy, a do tego ułatwicie sobie zadanie, co sprawi, że szybciej przekonacie się do jej przygotowywania.